De historie van Dunlop

John Boyd Dunlop schreef in 1889, in Engeland, geschiedenis door de eerste praktisch toepasbare luchtband te ontwikkelen. Begin 1900 werd met de productie van deze band gestart en groeide onderneming snel vanwege de grote vraag naar dit product. Dankzij de kennis die door het fabriceren van de luchtband werd opgedaan, kwam men in 1910 tot de ontwikkeling van de golfbal, Dunlop's eerste sportartikel. De activiteiten van Dunlop op het gebied van sportartikelen werden in 1917, door de introductie van het eerste Dunlop tennisracket uitgebreid. De productie van steeds meer sportartikelen leidde tot de vraag naar een zelfstandige onderneming. Dit resulteerde in 1982 in de oprichting, in Engeland, van de onderneming Dunlop Sports Co Limited, die zich uitsluitend bezighield met de productie en verkoop van sportartikelen.
In de loop der jaren heeft deze sportonderneming zich ontwikkeld tot de Dunlop Holding, waarvan Slazenger in 1959 een onderdeel werd.

Het merk Dunlop

Dunlop neemt een bijzondere plaats in tussen ’s werelds grootste sportmerken. Het is het meest succesvolle sportmerk van de twintigste eeuw dat door bijna alle tennis-, -squash en golflegendes ter hand genomen werd. Dunlop is op het gebied van Grand Slam winnaars groter dan welk ander merk ook.

Dunlop kan bogen op een indrukwekkende erfenis van productinnovatie. De legendarische Dunlop 65 en DDH golfbal drukten hun stempel op de golfgeschiedenis. Het Maxply Fort tennisracket, de ‘choice of champions’, is nog altijd ongeëvenaard in zowel tennis als squash. En de revolutionaire IMF 200G van de jaren tachtig heeft met grootheden als John McEnroe en Steffi Graf ook haar sporen verdiend. Decennialang waren Dunlop tennis- en squashballen de eerste keuze van Wereldkampioenen en Grand Slams. De Dunlop tennisbal is nog altijd de meest gebruikte tennisbal ter wereld. Vanaf 1924 zijn er 2,9 miljard Dunlop tennisballen geproduceerd.


Lees verder












Colofon© 2004 - 2008 robertblom.nlDisclaimer